10 års Jubileum

August 2014 åpnet Eidskog Naturbarnehage SA dørene etter at kommunen hadde vedtatt å legge ned den kommunale barnehagen som hadde driftet barnehagen Vestmarka siden 70 tallet. Det var flere av datidens barnehageforeldre som tok på seg den store jobben å starte en ny, privat barnehage.

Vi setter enormt pris på muligheten vi har for å ha en enestående arbeidsplass i vårt nærområde med så mange muligheter for å drifte i tråd med de målene som stifterne av barnehagen hadde.

Vårt hovedfokus er å bruke naturen aktivt med barna gjennom alle årstider, la barna få kjennskap til endringer og muligheter i naturen, skape robuste barn og la dem oppleve mestring, glede og humor. Vi hadde ikke klart å drifte på denne måten om det ikke var for frivillige, engasjerte og godhjertede mennesker rundt oss som gjør så mye bra for oss.

August 2024 kunne vi feire 10 års drift med brask og bram. Vi er så takknemlige for alle som ønsker å ha barna sine i barnehagen vår, og ønsket å lage en uforglemmelig jubileumsuke. Alle ansatte fikk ansvaret for å planlegge og gjennomføre en dag hver og vi var innom både Astrid Lindgrens verden, en dag med fisking, en aktivitetsdag på Camp Ekorn og sjørøverdag på Aurnesnabben med båtkjøring og jammen var det en EKTE sjørøver der! Det ble skattejakt med aktiviteter, vi fikk gå på planken, lære forskjellige knyteteknikker og grilling.

Vi avsluttet jubileumsuka med åpen dag med servering av kaffe, saft og kaker. Det var diverse aktiviteter som bildefremvisning, ansiktsmaling og vi leide inn klovnen Bibbi som lagde moro for små og store.