Camp Ekorn

Bare en liten gåtur utenfor uteområdet til barnehagen vår ligger det en liten, magisk skog.
Grunneieren er av det rause slaget så vi fikk tillatelse til å lage en egen camp for de yngste i barnehagen der.
Etter mange dugnadstimer, og ett innhugg i egenkapitalen sto den klar til å «møbleres».
En lokal snekker tok bestillingen på krakker og arbeidsbenk som vi kunne sette inn dit.
Vi kjøpte også en liten vedovn som vi har inni lavvoen så den kan brukes hele året.
Tenk deg en bitende kald vinterdag som vi har varmet opp lavvoen i den knitrende vedovnen
samtidig som lunsjen står og putrer på ovnen og vi har samlingsstund.
DET er koselig det! Vi holder stadig på med prosjekter og vi bygger en naturlekeplass rundt lavvoen.
Hittil har vi lagd vennehuske (dobbelhuske), dumphuske, babyhuske og ei trehytte.
Vi har også små stoler til barna av stubber som vi bruker utenfor lavvoen og
en gammel trommel fra en vaskemaskin som vi lager bål i.
Viktig å ha gode plasser både ute og inne på campen. Vi gleder oss til mange flotte dager der!