Midtsommer og sommerfest

På selveste St.Hansaften samlet alle barnehagens barn med familier seg til en koselig avslutning på barnehageåret.
-Sommerfest!
Personalet og barna har i lang tid øvd på sommersanger (med og uten instrumenter) til underholdning, lagd vimpler med bilder av hvert barn, lagd pynt, plukket X antall blomster til pynting av både den nylagde maistanga, på bord og ellers på uteområdet. Det er alltid stas å få barnas familier på besøk og omgås mer enn vi gjør ved henting og levering i barnehagen. FAU hadde ordnet MASSE flotte gevinster og det ble solgt en haug med lodd. Vi sang og spilte på instrumenter mens Ole Viggo trakterte pianoet. Etter sang og musikk gikk familiene på de forskjellige lekestasjonene. Vi hadde fire forskjellige stasjoner med ansiktsmaling (hvor de fleste barna malte sine foreldre og besteforeldre), høytlesing, maling og såpeboblestasjon. Helt til slutt gikk vi rundt maistanga og sang «Prästens lilla kråka», «små grodorna» og «raketten».
En flott sommerfest og markering av midtsommer og ferietid.
God sommer ønskes dere alle!